2018. január 19., péntek

Jury Service

Behívtak esküdtnek.
Egyik nap kaptam egy levelet, meg is lepődtem, mert rózsaszín volt, azt hittem vmi bírság. De nem, csak szóltak, h ezennel kiválasztottak esküdtnek, mivel már 5 éve itt élek és regisztrált szavazó is vagyok, így bekerültem a kalapba és gratula , kihúzták a nevemet.
Ki kellett töltenem egy kb 4 oldalas nyomtatványt, visszaküldeni és ennyi, január 8-án megjelenni a bíróságon. A szolgálat kötelező, persze halasztani lehet ha vkinek már lefogllat utazása van, vagy kórházi időpont.Egyébként hétfőtől péntekig tart, általában 2 hét, ami azt jelenti, h egy ember akár több ügyben is tanúskodhat. Ha valaki nem jelenne meg és halasztást sem kér, akkor akár börtönbe is csukhatják, illetve £1000 büntetést kaphat.
A munkáltatónak kötelező elengednie az alkalmazottat. Fizetnie nem kell, ez a cégen múlik, a bíróság egyébként fizet egy bizonyos összeget attól függően, h napi hány órát töltünk ott és hány napig. Kuponokat is kapunk amit be lehet váltani ebédre ( szendvics + ücsi + nasi ), vagy vehetünk máshol is, és kb £6-ig térítik.
A munkáltatónak is el kell küldeni egy papírt amit kitöltenek, visszaküldenek és magunkkal kell vinni a második nap, ezzel igazoljuk, h mennyi bevételtől esünk el. Ezt a második nap reggel le kell adnunk.  Az első nap 8:30-ra mentem, gyors regisztráció, aztán várakozás. Kb ezzel telik az egész nap.

És akkor az én "zsűrizésem":
Már rögtön az első nap előválasztottak egy ügyre. Mivel egy nagy ügyről volt szó ami valószínűleg 1 hónapig tart majd ezért a szokásos 15 ember helyett 30-at küldtek fel a tárgyalóterembe ahol a bíró elmondta, h ki kell töltenünk egy nyomtatványt ( újabb kérdések holidayről és kórházi időpontról ... illetve volt kb 6 oldalnyi név és jeleznünk kellett ha ismerjük bármlyiket is vagy a céget amivel kapcsolatban álltak ). És kaptunk még 1 napot ha bármi eszünkbe jutna miért nem tudjuk teljesíteni küldetésünket. Első nap alapból kiesett pár ember és maradtunk másnap reggelre 23-an, aztán lemorzsolódtak még páran és maradtunk 17-en, ebből választpttak 12-t. Mázlimra nem voltam benne, így visszamentem várakozni. Nem sokkal később ismét mehettem egy újabb ügyre, ezt rövidre becsülték. Ide 15-en mentünk fel és itt se kerültem be a 12-be :D Szóval vissza és várakozás. Majd kérdezték, h lenne-e pár önkéntes, mert át kéne küldeni embereket az Old BAiley bíróságra, mert neáluk nincs elég esküdt és egy minimum 3 hónapig tartó ügyről van szó.

Lelki szemeim előtt láttam ahogy a főnököm infarktust kap mikor közlöm vele, h ugyan még csak 2 hónapja kezdtem a cégnél, de akkor én most elmennék 3 hónapra. Persze elgondolkodtam rajta, mert kíváncsi votlam, de ha a másik bíróságra küldenek, ráadásul 3 hónapra, az valszeg gyilkosségi ügy és ugyan megnéztem az összes CSI:Helyszínelők és Criminal Minds meg Dexter és egyéb sorozatokat, de ettől még nem akarom, h közöm legyen egy igazihoz. És tényleg inkább mennék vissza dolgozni. Tehát mivel nem volt más ügy és nem is jelentkeztem önkéntesnek, így közölték, h akkor mi haza is mehetünk, ezennel vége, másnap mehetünk is vissza dolgozni.
Le kellett adni a maradék kaja kupont aztán mehettünk is, tegnap pedig megkaptam az elszámolsát róla, a pénz pedig már a számlámon is volt. A munkahelyem pedig majd fizeti a szokásos havi fizetéssel a különbözetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése